کلید واژه در سئو، چیست و چه اهمیتی دارد؟

کلید واژه در سئو چیست

کلید واژه در سئو اهمیت زیادی دارد. در واقع کلید واژه یا کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی یکی از مهره های اصلی در بازی تولید محتوا است. اگر در زمینه تولید محتوا فعالیت دارید یا قصد شروع فعالیت در این زمینه را دارید، احتمالا از اهمیت کلید واژه در سئو آگاه هستید. در واقع انتخاب درست کلید واژه در سئو می تواند بازی را برای شما عوض کند. در این مقاله، در مورد مبحث کلید واژه و اهمیت کلید واژه در سئو بحث خواهیم کرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کلمه کلیدی چیست و چرا اهمیت دارد.

 

کلید واژه چیست؟

منظور از کلید واژه در سئو آن کلمه یا عبارتی است که شما می خواهید رتبه خوبی در گوگل در جستجوی آن به دست آورید. به طور که وقتی مردم آن کلید واژه را جستجو می کنند، صفحه ی شما را پیدا کنند. کلید واژه می تواند یک کلمه باشد مانند تبلیغات. یا اینکه یک عبارت باشد مانند گروه تبلیغاتی استراتژی در شیراز. 

 

اهمیت کلید واژه 

وقتی شما یک صفحه از وبلاگ خود را برای کلید واژه ی خاصی بهینه می کنید، اهمیت زیادی دارد که مردم واقعا آن کلیدواژه را جستجو کنند. در غیر این صورت، شما همه ی این زحمت ها را برای هیچی می کشید. اما سوال اصلی اینجاست؟ چطور می توانیم کلید واژه درست انتخاب کنیم؟

در زمان انتخاب کلید واژه اصلی دو مساله را باید در نظر گرفت:

 

  • مخاطبان شما: مخاطبان شما واقعا چه چیزی را در گوگل سرچ می کنند. شما باید وارد ذهن مخاطبان تان شوید. و سعی کنید بفهمید آن ها چه چیزی سرچ می کنند. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند گوگل ترندز استفاده کنید. در گوگل ترندز شما می توانید بببنید مردم چه چیزهایی را بیشتر جستجو می کنند. گوگل ترندز ابزار بسیار مناسبی برای تحلیل و انتخاب کلید واژه است. 

  • میزان رقابت: یکی از فاکتورهای تعیین کننده برای کسب رتبه خوب برای یک کلید واژه، میزان رقابت است. شما باید بر روی کلید واژه ای تمرکز کنید که رقابت زیادی در مورد آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت، کار سختی برای گرفتن رتبه خوب در گوگل خواهید داشت. برای بررسی این موضوع، می توانید کلید واژه مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید. و بررسی کنید که آیا پست شما می تواند جایگاهی در این میان داشته باشد یا نه؟

 

تنها یک بار از یک کلید واژه استفاده کنید

شما قصد این را ندارید که برای کسب رتبه در گوگل با خودتان رقابت کنید. از این رو از هر کلیدواژه باید یک بار استفاده کنید. اگر شما دو مقاله ی متفاوت را برای یک کلید واژه بهینه کنید، یعنی می خواهید برای هر دو پست در گوگل رتبه خوبی داشته باشید. در واقع شما به گوگل می گویید: این دو مقاله برای افرادی که به دنبال کلید واژه ی من هستند، مناسب است. اگر شما یک شرکت بزرگ باشید که که در نتایج جستجو غالب هستید، شاید بتوانید این کار را بکنید. با این حال، عموما شما باید سعی کنید که بهینه ترین مقاله را برای یک کلید واژه بنویسید و سعی کنید برای یک مقاله برای هر کلیدواژه رتبه خوب به دست بیاورید. شما ممکن است چندین پست در مورد یک موضوع داشته باشید. در این صورت سعی کنید که این پست ها را برای کلید واژه های متفاوتی که به جنبه های مختلف آن موضوع می پردازند، بهینه کنید.

 

چگونه از کلید واژه در پست یا صفحات خود استفاده کنید؟

قبلا شما می توانستید تعداد زیادی کلید واژه به صفحات یا پست های خود اضافه کنید. به این کار بمباران کلید واژه گفته می شود. و از این طریق می توانستید رتبه خوبی در سرچ گوگل به دست آورید. اما این تاکتیک دیگر یک استراتژی سئوی خوب نیست. اگر این کار را انجام دهید، بلافاصله توسط الگوریتم پاندا گوگل یا الگوریتم دیگر جریمه می شوید.

گوگل متن های خوب و قابل خواندن را ترجیح می دهد. متن هایی با تراکم بالای کلید واژه را نمی توان به راحتی خواند. این متن ها در واقع در خوانایی اصلا خوب نیستند. به جای استفاده از کلید واژه اصلی به تعداد دفعات زیاد، شما باید از مترادف ها استفاده کنید. گوگل در حال حاضر قادر به شناسایی مترادف های کلید واژه ها است. با این قابلیت گوگل، استفاده از تنها یک کلید واژه ی اصلی تا حدودی احمقانه است.

صد البته، شما باید از کلیدواژه در متن خود استفاده کنید. اما نباید زیاده روی هم کنید. معمولات تراکم کلید واژه در سئو برای گرفتن یک نتیجه ی خوب 1-2% است. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که پراکندگی کلید واژه در سراسر متن متعادل است. شما باید از کلید واژه اصلی خود در عنوان صفحه، پاراگراف اول، و یک یا تعدادی از سر تیترها و در توضیحات متا استفاده کنید.

 

در صورتی که به تازگی وارد زمینه ی سئو و تولید محتوا شده اید، پیشنهاد استراتژی این است که مقالات مرتبط را در وبلاگ ما بخوانید. سعی ما بر این است که راهنمای خوبی در زمینه سئو و طراحی سایت برای شما باشیم. مقالاتی در مورد اصول اولیه سئو، اصطلاحات سئو، کلیات گوگل، الگوریتم های گوگل، SERP و … می توانید در وبلاگ استراتژی مشاهده کنید. 

سئو و طراحی سایت

امروزه ما در دنیایی زندگی می کنیم که به وب وابستگی زیادی دارد. شما هر اطلاعاتی، در مورد هر چیزی که بخواهید به دست بیاورید را در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر جستجو می کنید. محبوب ترین موتور جستجوی این روزها گوگل است. و احتمالا موتور جستجوی محبوب شما برای جستجوی موضوعات مختلف نیز گوگل است. اگر شما صاحب کسب و کار هستید یا هر گونه خدماتی ارائه می کنید. باید تا کنون این موضوع را متوجه شده باشید که خدمات ارائه شده ی شما باید در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر هم در دسترس باشد. و باید این اطمینان را داشته باشید که وقتی فردی به دنبال خدمات یا محصولاتی می گردد که شما ارائه می کنید. نام شما را هم در نتایج جستجو ببیند. برای رسیدن به این هدف در ابتدا شما باید یک وب سایت خوب داشته باشید. و سپس باید با ترفندهای سئو SEO رتبه ی خوبی در نتایج جستجو به دست آورید. 

 

تبلیغات امروزه یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کاری است. کسب و کار شما نیز از این امر مبرا نیست و به تبلیغات نیاز دارد. وگرنه به مرور زمان در هیاهوی تبلیغات در این دنیای پر جنجال گم خواهد شد. راهکارهای تبلیغات هر روزه پیشرفت زیادی می کند و راه های جدیدی برای تبلیغات و برندینگ معرفی می شود. از این رو اگر می خواهید کسب و کار خود را به خوبی به دنیای اطرافتان معرفی کنید، باید در زمینه ی تبلیغات به روز باشید. در این راه بهتر است از آژانس های تبلیغاتی کمک بگیرید. کسانی که تخصصشان تبلیغات است و به روز ترین و کارامدترین راه های تبلیغات را به خوبی می شناسند. در استراتژی ما به داشتن تیمی قوی و متخصص در زمینه ی تبلیغات به خود می بالیم. از جمله خدمات تیم استراتژی شامل طراحی سایت، بهینه سازی سایت، تولید محتوا، ساخت لوگو، تیزرهای تبلیغاتی، موشن و هر گونه طراحی گرافیکی می باشد. با استراتژی کسب و کار خود را گسترش دهید. کسب و کار شما با استراتژی یک سر و گردن از دیگران بالاتر خواهد بود.

همان طور که می دانید هر کسب و کاری به استراتژی نیاز دارد…

همکاران ما

پشتیبانی تیم های استارتاپی با بهترین نوع همکاری

استارتاپ دی

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات استراتژی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و با انتخاب یکی از روش ها با کارشناسان استراتژی ارتباط برقرار کنید.

لینک یک گوگل باش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *