مهارت های کلیدی دیجیتال مارکتر

مهارت های دیجیتال مارکتر دیجیتال مارکتینگ در شیراز برندینگ در شیراز طراحی سایت در شیراز تبلیغات در شیراز

بازاریابی به معنای گرفتن مشتری نیست. بلکه در رابطه با برقراری ارتباط با افراد است. بازاریابی در مورد درک این است که چه چیزی برای مشتری ارزش است و چرا؟. قدم بعدی محقق کردن این ارزش ها برای مشتری خواهد بود. بازاریابی به معنای این نیست که از مشتری ها بخواهید که از شما خرید کنند. بلکه به معنی ایجاد اعتماد با افراد است. تا زمانی که تصمیم به خرید داشتند، مشتاقانه شما را در نظر بگیرند.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ هم امری جدا و متفاوت از بازاریابی نیست. فقط این اتفاق از طریق پلتفرم های دیجیتال اتفاق می افتد. در حالی که مهارت های عمومی که برای بازاریابی لازمند، تغییری نکرده است. مهارت هایی مانند برقراری ارتباط، کنجکاوی، همدردی و غیره. ولیکن مهارت های فنی یک دیجیتال مارکتر تا حدودی متفاوت هستند.

صنعت دیجیتال مارکتینگ، صنعتی بسیار گسترده است. و کار برای تازه‌واردهایی که به دنبال پیدا کردن جایگاه خود در این صنعت هستند، کمی دشوار است. پس چگونه می توانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر خود را از دیگران متمایز کنید. و سریع تر پیشرفت کنید؟

در این سری مقالات می‌خواهیم مهارت های کلیدی یک دیجیتال مارکتر همه فن حریف را یکی یکی بررسی کنیم. از آنجایی که تعداد این مهارت ها زیاد است، تصمیم گرفتیم در چند مقاله این موضوع را پوشش دهیم. پس اگر می خواهید وارد این صنعت شوید حداقل باید در تعدادی از این مهارت ها حرفه ای شوید، تا پایان این سری مقالات با استراتژی همراه باشید.

ساخت و ادیت ویدئو

ویدئو در سال های اخیر در اینترنت طوفانی به پا کرده است. طوفانی که به این زودی ها قصد آرام شدن ندارد. طبق گفته ی MarTech، محتوای ویدئویی توانایی این را دارد که توجه مخاطب را به مدت 2 دقیقه بیشتر از میانگین جلب کند. و باید بگوییم که 2 دقیقه زمان در دنیای دیجیتال برای خود یک عمر حساب می شود. ویدئویی که به خوبی بهینه شده باشد می تواند حداقل 50 رتبه رنکینگ شما را در گوگل ارتقا دهد. علاوه بر این، احتمال خرید بعد از مشاهده یک ویدئو با جزئیات کامل، به میزان 80% افزایش پیدا می کند.

البته به یاد داشته باشید که اینها آماری تقریبی هستند. و بسته به مخاطب هدف، ممکن است تغییر پیدا کنند. نکته اینجاست که بیشتر آمارهای موجود حاکی از نرخ تبدیل بالاتر و رنکینگ بهتر در صورت استفاده از ویدئو در تبلیغات هستند. 

اما چه چیزی باعث می شود که ویدئو به این اندازه مردم را درگیر خود کند؟. به این دلیل که ویدئو نسبت به انواع دیگر محتوا، شخصی سازی شده تر است. زمانی که مردم چهره شما یا فردی که برندینگ شما را انجام می دهد را ببینند، احتمال اعتماد به کل مجموعه بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ویدئو محتوایی بسیار متنوع و تطبیق پذیر است. و از آن می توانید در پلتفرم های مختلف استفاده کنید.

نیازی نیست که متخصصین دیجیتال مارکتینگ همه چیز را در مورد تولید ویدئو بدانند. هرچند توانایی درست کردن سریع یک ویدئو معرفی با استفاده از لپتاپ، استارت خوبی خواهد بود. و اگر هم آموزش هایی در این رابطه داشته باشید و علاقمند به این حرفه بودید، مهارت و استعداد شما تلف نخواهد شد. زیرا تقاضا در مورد ویدئو دائما در حال افزایش است.

همچنین می توانید به صورت خودآموز مهارت ویدئو را به عنوان یک دیجیتال مارکتر به دست آورید. برای این کار می توانید از این ابزارها استفاده کنید. ابزارهای ادیت ویدئو مانند apple final cut pro X و adobe Premiere pro.

 

بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ

محتوا، قلب دیجیتال مارکتینگ است. و مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، بازاریابی محتوا همیشه بخشی اساسی در این بازی خواهد بود. نوشتن و ادیت چیزی فراتر از تولید مقاله هایی برای پست های وبلاگ و لندینگ پیج هاست. بلکه به معنای برقراری ارتباط با مخاطب هدف با استفاده از پیام های مرتبط و متقاعد کردن آنها برای یک اقدام مطلوب است.

کپی در واقع به معنای یک متریال نوشته شده است که هدف آن ارتقاء یا اشاره به اقدامی است. با توجه به تعداد کانال های آنلاینی که امروزه وجود دارند، کپی رایتینگ یک مهارت کلیدی برای دیجیتال مارکتر به شمار می آید. ایمیل ها، لندینگ پیج ها، دعوت نامه های رخدادها، تبلیغات، پست های شبکه های اجتماعی، توضیحات محصولات و خدمات، چت بات ها و… نیازمند کپی هستند.

داشتن محتوای مرتبط و با نوشتار خوب یک ضرورت برای هر دیجیتال مارکتر محسوب می شود. اما باید در نظر گرفت که بازاریابی محتوا به خودی خود کاری بزرگ و پیچیده است. و چیزی که به بهینه کردن آن کمک می کند، استفاده خلاقانه از کلید واژه های سئو شده در آن است. بهینه سازی کلید واژه کمک می کند که محتوا بتواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورد. تا در نهایت مخاطب هدف شما بتواند محتوای شما را راحت تر پیدا کند.

کپی رایتینگ مهارتی متفاوت از نوشتن است. به این دلیل که برای کپی رایتینگ شما نیاز به جلب توجه، انتقال ارزش و ترغیب به اقدام با حداقل کلمات و فضا دارید. همچنین شما باید بتوانید فضا را به راحتی عوض کنید. زیرا انتظارات و طرز تفکر مخاطبان بسته به پلتفرم مورد استفاده، تفاوت دارد.

هدف خود را بر تولید محتواهایی بگذارید که خیلی سبز باشند. یعنی تفاوتی بین این نباشد که فردی محتوای شما را روز بعد از انتشار بخواند یا دو سال بعد از آن. محتوایی که همیشه مرتبط باشد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خواننده قرار دهد.

 

SEO و SEM

همان‌طور که می‌دانید، موتورهای جستجو بخش جدایی ناپذیر روند جذب مشتری برای هر کسب و کاری به شما می آیند. چه به دنبال نزدیک‌ترین رستوران باشید یا در صدد برگزاری یک ایونت باشید. یا در صورتی که می خواهید ماشین بخرید، از موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات و تصمیم گیری استفاده می کنید.

نوشتن یک پست وبلاگ خیلی خوب فایده ای ندارد، اگر کسی نتواند آن را در موتورهای جستجو پیدا کند. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) استراتژی هایی هستند که مسئول ایجاد ترافیک برای وب سایت شما هستند. استراتژی هایی که داشتن حداقل دانش در مورد آنها برای دیجیتال مارکتر واجب است. و هر چه این دانش عمیق تر باشد، باعث اجرای بهتر استراتژی های بازاریابی می شود. SEO و SEM در واقع یکی از مهارت های کلیدی دیجیتال مارکتر به حساب می آیند. مهارتی کمک بسیار بزرگی در راه تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر همه فن حریف است.

الگوریتم های گوگل دائما در حال به روز رسانی هستند. و استفاده از کلید واژه های مرتبط و خاص اهمیت بسیار بالایی دارد. با شلوغ تر شدن هر روزه فضای اینترنت، اهمیت زیادی دارد که همیشه آپدیت باشید. و از آخرین آپدیت های الگوریتم های گوگل آگاه باشید. و از این فاکتورها برای گرفتن رنکینگ بهتر در گوگل استفاده کنید.

هم سئو و هم SEM در هر دو سطح داده و محتوا، کل استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما را درگیر می کنند. و شما باید بتوانید با هم تیمی های دیگر خود در این مورد اطلاعاتی را رد و بدل کنید. سئو یک سرمایه گذاری همیشگی است. اما رسیدن به برتری های نمایش در صفحه اول گوگل کاری دشوار است. پس تفاوتی ندارد که در حال تقویت این مهارت هستید یا تازه شروع کرده اید، مطمئن باشید که ارزش این همه تلاش را خواهد داشت.

در وبلاگ استراتژی، یک دوره مقدماتی سئو برای علاقمندان به این تخصص فراهم شده است. این دوره به گونه ای طراحی شده است که شما را با مفاهیم اصلی و کلیدی سئو آشنا می کند. مفاهیمی مانند الگوریتم های گوگل، انتخاب کلمات کلیدی، کپی رایتینگ،خوانایی، ساختار سایت و غیره. این مقالات به رایگان در وبلاگ استراتژی در دست شما عزیزان است. 

تبلیغات استراتژی

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روز به روز بیشتر و بیشتر به سمت مجازی شدن پیش می رود. دنیایی که در آن روز به روز روش های جدید تبلیغات ظهور می کنند. در این بستر، نیاز است که هر کسب و کاری حضور فعال در فضای مجازی داشته باشد. و در واقع برند ویژه ی خود را داشته باشد. و استراتژی های برندسازی و دیجیتال مارکتینگ مناسبی برای کسب و کار خود تدوین کند.   طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ در شیراز  تبلیغات در شیراز  برندینگ در شیراز 

بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری از بازار، از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌کنند. در واقع حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر است. و کسب و کارهایی که به سمت دیجیتال شدن نروند، به مرور از دایره رقابت حذف خواهند شد. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که هنوز از دنیای دیجیتال برای پیشبرد کسب و کار خود بهره نگرفته اید، تیم استراتژی آماده ارائه مشاوره رایگان و انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شماست.   طراحی سایت در شیراز دیجیتال مارکتینگ در شیراز  تبلیغات در شیراز  برندینگ در شیراز 

 

هر کسب و کاری به استراتژی نیاز دارد

 

“به کمک کارشناسان استراتژی و تنها با چند کلیک می توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *