اهمیت ساختار سایت در سئو
در این سری از مقاله ها می خواهیم در مورد ساختار سایت صحبت خواهیم کنیم. تا به اینجا مباحث زیادی را در مورد آموزش سئو برای شما عزیزان آماده کرده ایم. شما با مراجعه به وبلاگ استراتژی می توانید از این مقالات مفید و به روز استفاده کنید. این دومین مقاله در سری مقالات در مورد ساختار سایت است. این مبحث را با بررسی اهمیت ساختار سایت به صورت کلی آغاز کردیم. در این مقاله در مورد اهمیت ساختار سایت در سئو به صورت تخصصی می پردازیم. سپس به شما خواهیم گفت که چگونه یک ساختار خوب برای سایت خود ایجاد کنید. علاوه بر این، همه چیز را در مورد محتوای بنیادی یا همان کورنر استون به شما توضیح خواهیم داد. و در نهایت بحث را به این موضوع به پایان می رسانیم که پلاگین محبوب Yoast چگونه می تواند در این راه به شما کمک کند. اگر علاقمند به این بحث هستید، تا پایان این مبحث با ما همراه باشید.
در مقاله قبل به صورت کلی در مورد اهمیت ساختار سایت صحبت کردیم. و گفتیم که ساختار سایت بر تجربه کاربر از سایت شما تاثیر به سزایی دارد. و هم اهمیت در درک بهتر گوگل از سایت شما دارد. زمانی که سایت شما ساختار خوبی داشته باشد، یعنی همه چیز درست چیده شده است. در واقع شما یک نقشه سرراست برای بازدید کننده ها و کرولرهای گوگل کشیده اید. به این صورت بازدید کننده وقتی وارد سایت شما می شود، می تواند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند. علاوه بر این، کرولرهای گوگل و موتورهای جستجوی دیگر نیز سایت شما را بهتر درک خواهند کرد. و در نتیجه محتوای شما سریع تر ایندکس خواهد شد. و در رتبه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر خواهد داشت. ساختار سایت همچنین اهمیت زیادی برای سئو سایت شما دارد. یک ساختار سایت دقیق، شانس شما برای رتبه خوب در موتورهای جستجو را به میزان زیادی ارتقا می دهد. با این حال، سه دلیل اصلی مبنی بر اهمیت ساختار سایت در سئو وجود دارد:
ساختار سایت خوب = درک بهتر گوگل
ساختار سایت شما به گوگل سرنخ هایی می دهد، که کجا می تواند مهم ترین اطلاعات را پیدا کند. ساختار سایت شما تعیین می کند که آیا موتور جستجو می تواند بفهمد که سایت شما درباره چیست. و یا اینکه شما در سایت خود چه محصولی را می فروشید. ساختار سایت همچنین تعیین کننده ی این است که یک موتور جستجو تا چه اندازه سریع می تواند محصولات یا مقالات شما را پیدا کرده و ایندکس کند. از این رو، یک ساختار سایت خوب باید منجر به رتبه بهتر در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر شود.
ساختار سایت خوب = جلوگیری از رقابت با خود
ممکن است در سایت تان پست های وبلاگی داشته باشید که تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند. برای مثال در وبلاگ استراتژی عمده مقالات ما در مورد سئو و طراحی سایت است. برای مثال ما چندین مقاله در مورد ساختار سایت داریم. که هر کدام از آنها جنبه ای متفاوت از این موضوع را پوشش می دهند. در نتیجه، گوگل نمی تواند متوجه شود که کدام یک از این مقالات مهم تر هستند. و این یعنی شما برای گرفتن رتبه بهتر در گوگل، با خودتان در رقابت هستید. شما باید کاری کنید که گوگل بفهمد کدام پست برای شما مهم تر است. برای دستیابی به این هدف، شما به یک ساختار لینک دهی داخلی و تاکسونومی خوب احتیاج دارید. با این کار، همه ی این صفحات می توانند در راستای هدف تعیین شده به شما خدمت کنند. نه اینکه باعث رقابت شما با خودتان شوند. طراحی سایت در شیراز سئو حرفه ای در شیراز
ساختار سایت خوب = رسیدگی به تغییرات سایت
محصولاتی که شما می فروشید احتمالا در طول زمان تکامل پیدا می کنند. از این رو محتوایی که می نویسید هم باید در طول زمان تکامل داشته باشد. شما احتمالا بعد از به فروش رسیدن محصولات قبلی، محصولات جدیدی اضافه خواهید کرد. یا اینکه فکر می کنید دیگر نیازی نیست که اطلاعات مربوط به پست های قبلی وبلاگ در سایت شما باشند. شما نمی خواهید که گوگل محصولات قدیمی یا پست های وبلاگ حذف شده را نمایش دهد. پس باید ساختار سایتی داشته باشید که بتواند این تغییرات را در وب سایت حل و فصل کند.
نتیجه گیری