اصطلاحات عمومی سئو SEO

اصطلاحات پایه ای سئو

 

وقتی وارد دنیای سئو (SEO) می شوید، با اصطلاحات زیادی روبرو می شوید. که در ابتدا می تواند بسیار گیج کننده باشد. اما نگران نباشید، استراتژی چیزی است که شما نیاز دارید. ما همراه با شما هستیم تا اصطلاحات عمومی سئو SEO که گاها عجیب و غریب هم هستند را با هم مرور کنیم. از آن جایی که اصطلاحات در دنیای سئو بسیار زیاد هستند، ما سعی کرده ایم این اصطلاحات را به چند بخش تقسیم کنیم تا خواندن آن برای شما دشوار نباشد. نگران نباشید، ما تا پایان مسیر همراه شما هستیم.

 

در ادامه به برخی از اصطلاحات عمومی سئو SEO اشاره کرده و توضیح مختصری در مورد آن برای شما نوشته ایم. این لیست به ترتیب الفبایی مرتب شده است. 

 

Algorithm / الگوریتم (یک موتور جستجو):

 

جنبه ای از موتور جستجو که تصمیم می گیرد که چه صفحه ای (از بین صفحاتی که ایندکس شده اند) و با چه ترتیبی در نتایج جستجو نشان داده شود. اینکه این الگوریتم ها چطور کار می کنند،این یک راز است. و فاکتورهایی که نحوه ی رتبه بندی را مشخص می کنند، دائما در حال تغییر هستند. 

 

Answer box / جعبه ی پاسخ (در گوگل)

 

عنصری از نتایج جستجو که جایی بین نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شود. جعبه ی پاسخ یک سری پیشنهاد برای سوال هایی به شما می دهد که به جستاری (search query) که شما تایپ کرده اید، مربوط است.

 

Bounce rate / بانس ریت (نرخ دفع کاربر یا ضریب بازگشت):

 

معیاری که درصد افرادی را مشخص می کند که وارد وب سایت شما شده اند. ولی در واقع هیچ کاری در صفحه ای که وارد آن شده اند انجام نداده اند. آن ها در واقع روی آیتم منو، یا «بیشتر بخوانید» یا هر لینک داخلی که در صفحه ی شما وجود دارد، کلیک نکرده اند. یک کاربر زمانی خارج می شود که هیچ ارتباطی با صفحه ی فرود وجود نداشته باشد. و بازدید او با دیدن تنها یک صفحه از وب سایت شما تمام می شود. شما می توانید از بانس ریت به عنوان معیاری برای نشان دادن کیفیت یک صفحه وب و/یا کیفیت مخاطبان یک وب سایت استفاده کنید.

 

Breadcrumbs / خرده نان:

 

یک مسیر متنی کوچک، که اغلب در بالای صفحه قرار می گیرد. به عنوان مثال در سایت yoast.com، مسیر دستیابی به صفحه ی پلاگین سئوی ما به این صورت است: خانه>پلاگین های yoast>سئوی yoast برای ورد پرس. این خرده نان فورا به شما نشان می دهد که کجای سایت هستید. هر بخشی از مسیر قابل بررسی است و شما همه ی مسیر برگشت به صفحه ی اصلی را می توانید ببینید.

 

Canonical / کانونیکال (استاندارد):

 

عنصر لینک استاندارد کانونیکال به موتورهای جستجو این اجازه را می دهد که بفهمند. شما می خواهید گوگل کدام متغیر از یامجموعه ای از صفحات مشابه یا یکسان را در نتایج جستجو قرار دهد.

 

Category / دسته ها در ورد پرس:

 

دسته ها داشتن یک گروه بزرگ از موضوعات مربوط به پست ها یا صفحه ها را امکان پذیر می کند. این دسته ها می توانند به صورت سلسله مراتبی باشند. به صورتی که شما می توانید زیر دسته یا دسته های فرعی داشته باشید. هر پست باید حداقل به یک دسته پیوست شده باشد. برای مثال، دسته ها برای یک وبلاگ می تواند «کتاب ها»، «غذا»، «موسیقی» و «سفر» باشد. در این مثال، دسته ی «کتاب ها» می تواند به دسته های فرعی تقسیم شود: «کتاب های تخیلی» و «کتاب های غبر تخیلی».

 

Copywriting / کپی رایت کردن:

 

عملی از نوشتن یک متن با هدف تبلیغ انواع دیگر بازاریابی است.

 

Cornerstone content / محتوای بنیادی:

 

محتواهای بنیادی آن دسته از مقالات در وب سایت شما هستند که از نظر شما بهترین و مهم ترین هستند. این مقالات منعکس کننده ی کسب و کار شما هستند. هدف و ماموریت شما را مخابره می کنند و خوبی نوشته شده و شیوایی سخن بالایی دارند. این ها مقالاتی هستن که شما می خواهید رتبه ی بالایی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو داشته باشند. مقالات بنیادی، معمولا محتوایی توضیح دهنده هستند. این مقالات بینش هایی از دیگر پست های وبلاگ را ترکیب می کنند. اگر شما یک مقاله را به عنوان محتوای بنیادی در پلاگین سئوی yoast نشان کنید، محتوا و آنالیزهای سئو کمی سخت گیرانه تر می شوند.

 

Crawlability / قابلیت کرول کردن:

 

مربوط به قابلیت گوگل برای کرول کردن سایت شماست. کرولرها می توانند از سایت  بلاک شوند. چند راه برای بلاک کردن کرولرها از سایت شما وجود دارد: در فایل robots.txt، در هدر HTTP یا در ربات های متا تگ. اگر وب سایت یا صفحه ای از بلاک شود، یعنی شما به کرولرهای گوگل می گویید: اینجا نیا. سایت یا صفحه ی مورد نظر شما در بسیاری از این حالات در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نمی شود.

 

crawler / کرولر (اسپایدر، بات یا ربات):

 

جنبه ای از یک موتور جستجو که 24 ساعت 7 روز هفته در فضای اینترنت می چرخد. این کرولرها لینک ها را از یک صفحه ی وب به صفحه ی دیگر دنبال می کنند. و نسخه ی HTML همه ی صفحه ها را در پایگاه داده ی بسیار بسیار بزرگی (ایندکس) ذخیره می کند. صفحاتی که در ایندکس ذخیره شده اند می توانند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

 

Featured results / نتایج برجسته (در گوگل):

 

یک جعبه ی جستجوی برجسته که سوالی که در نوار جستجوی گوگل تایپ کرده اید را پاسخ می دهد. این نتایج برجسته اغلب به عنوان یک پاراگراف یا لیست موردی ظاهر می شوند که همراه با تصاویری هستند. این جعبه  ی جستجو در بالای صفحه ی نتایج جستجوی ارگانیک قرار دارند.

 

منبع این مقاله سایت yoast  می باشد. 

 

در این مقاله تنها تعدادی از اصطلاحات عمومی سئو SEO را برای شما توضیح دادیم. این مقاله شروع سلسله مقالاتی است که برای آشنایی با اصطلاحات عمومی سئو SEO برای شما فراهم کرده ایم. در وبلاگ ما با استراتژی همراه باشید و بهتر این دنیا را بشناسید. تلاش ما بر این است که چراغی روشن برای شما در دنیای عجیب و غریب وب باشیم. با استراتژی نیازی نیست نگران گم شدن کسب و کارتان در دنیای دیجیتال باشید. ما بهترین وب سایت را برای شما طراحی می کنیم. شما را به بالاترین رتبه در نتایج جستجوی گوگل می رسانیم. با استراتژی یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشید.

 

همان طور که می دانید، هر کسب و کاری به استراتژی نیاز دارد. 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *